Dlaczego warto zainwestować w marketing rekomendacji?

Jak wykazują badania – rekomendacja jest mocą! Bo aż ponad 80 procent ankietowych rekomenduje produkty oraz usługi swoim znajomym. Co więcej, blisko 80 procent przed swoim zakupem bierze pod uwagę opinię swoich znajomych, a aż 50 procent kupuje produkty w wyniku rekomendacji. I właśnie dlatego też marketerzy coraz bardziej zdają się na stosowanie narzędzi marketingu szeptanego, szczególnie wobec spadku efektywności tradycyjnych działań reklamowych. A zapytasz: skąd taka popularność rekomendacji? Odpowiedź jest bardzo prosta: bo wynika to z naszego naturalnego przyzwyczajenia do prowadzenia rozmów oraz chęci wymiany doświadczeń – a szczególnie tych konsumpcyjnych. A właśnie marketing rekomendacji jest z założenia tym pozytywnym komunikatem, który pozwala stworzyć niepowtarzalną więź opartą na zaufaniu oraz porozumieniu pomiędzy rozmówcami. Przynosi to też obustronne korzyści ( i to te materialne jak i niematerialne) – czyli dla odbiorcy komunikatu, jak i również osoby rekomendującej. Odbiorca komunikatu poprzez wykorzystanie opinii oraz wrażeń znajomych może zminimalizować zrobienie nietrafionego zakupu a także zaoszczędzić sporo czasu na studiowaniu wszelkich ofert danej usługi. Bo w końcu co do zakupu preferujemy poradzić się znajomych, którzy to już niedawno kupili nową lodówkę niż sami zapoznawać się z opisami dostępnych produktów. Z kolei drugi – czyli rekomendujący – bardzo często zamierza stworzyć swój wizerunek jako fachowca w danej dziedzinie (np. gdy jego pasją są telefony oraz bardzo chętnie doradzi swoim znajomym, jaki model jest najlepszy) i lidera opinii (a mianowicie zamierza przyswajać nowe trendy oraz ciekawostki, o których to później opowiada bliskim). Warto zaznaczyć, że fundamentem działań takich jak marketing rekomendacji jest zaufanie oraz szczerość Marketing rekomendacji bardzo umiejętnie wykorzystuje umiejętności ludzi do tworzenia świadomości marki oraz co ważne – przede wszystkim daje im sposobność prowadzenia konwersacji o produktach czy usługach.

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.