Jak wpływa na promocję marketing rekomendacji?

Marketing rekomendacji opiera się na zapoczątkowaniu tzw. „spirali rekomendacji” danej usługi czy produktu w zakresie grupy odbiorców poprzez danie im sposobności osobistego przetestowania danego towaru, a następnie z kolei dalszego rozprzestrzeniania pozytywnej opinii na temat sondowanego artykułu, np. w formie offline czy online. O mocy marketingu rekomendacji świadczy coraz to szerszy zasięg pozyskiwanych rekomendacji i to zarówno w formie face-to-face, jak i również za sprawą użycia Internetu, podparty do tego szczegółowymi badaniami konsumenckimi. O efektywności takiego rodzaju działań marketingowych mówią np. wyniki badań według których to aż 90 procent konsumentów ufa rekomendacjom innych użytkowników, natomiast 70 procent odbiorców podejmuje ostateczną decyzję zakupową na podstawie rekomendacji. Warto dodać, że kluczowym narzędziem przy działaniach takich jak marketing rekomendacji jest product seeding. Product seeding to nic innego jak przekazanie grupie celowo wybranych konsumentów, oryginalnych produktów przeznaczonych do testowania włącznie z dodatkowymi próbkami. Po zaznajomieniu się z danymi wyrobami wskazana osoba ma funkcję rozpowszechniania jego próbki w swoim najbliższym otoczeniu oraz edukowania nowych, potencjalnych odbiorców poprzez wygłaszanie swojej opinii dotyczącej badanego produktu. I właśnie taka metoda działania daje dużo lepsze rezultaty w porównaniu np. z samplingiem (czyli rozdawaniem darmowych próbek produktu), pozwalającym tylko na jednorazowe testowanie towaru. Niemniej jednak uczestnikami kampanii zostają osoby, które to dobrowolnie oraz co ważne – nieodpłatnie zgadzają się przetestować różnorodne produkty oraz usługi, tak by następnie podzielić się szczerą oraz wiarygodną opinią ze swoją rodziną oraz znajomymi. Niewątpliwie zysk dla badanych stanowi tu sposobność wystąpienia w funkcji pierwszych konsumentów testowanych produktów, a także podzielenie się własną opinią danego produktu z innymi i doradzenie producentowi wyrobu. A zatem marketing rekomendacji to strzał w dziesiątkę.

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.