Jaką funkcję pełnią wykonywane badania ilościowe w biznesie?

Biznes jest bardzo szerokim zagadnieniem i można go robić na wszystkim, jeśli posiadamy odpowiednie predyspozycje do jego prowadzenia, jak również nieprzeciętny pomysł, który jest podstawą do zaistnienia na rynku. Niestety bez odpowiednio przeprowadzanych badań marketingowych może być trudno osiągnąć sukces, na który liczymy. Dlatego też badania jakościowe i ilościowe są warunkiem do tego, aby dokładnie poznać preferencje konsumentów napędzających rozwój handlu na całym świecie.

 

Badania ilościowe http://www.ideacc.pl/oferta/szczegoly/obsluga-klienta to typ badań, który pojawia się bardzo często w biznesie, w branżach, które zajmują się handlem i produkcją wytworów oraz oferowaniem usług. Tego typu badania są bardzo ważne ze względu na to, że dzięki nim można uzyskać odpowiedzi, jakie zminimalizują straty firmy w chwili niepowodzenia projektu, jak również podczas złej kalkulacji ilościowej przy produkcji. Tak więc badania ilościowe polegają na uzyskaniu pomiarów danego zagadnienia.

 

W jaki sposób są przeprowadzane badania ilościowe przez ankieterów?

Na podstawie przygotowanych pieczołowicie kwestionariuszy ankieterzy przeprowadzają ściśle określone wywiady konsumenckie na dużej ilości osób. Dzięki temu, że są zadawane pytania, głównie zamknięte, otrzymywane są również bardzo skonkretyzowane odpowiedzi. Bardzo rzadko, choć zdarza się zadawać w przypadku pytań ilościowych – pytania otwarte. Jednak taki wybór pada raczej podczas robienia badań jakościowych. Wyniki z badań ilościowych są wpisywane do komputera, co pomaga w szybkiej i dokładnej ich analizie oraz uzyskaniu najbardziej znaczących odpowiedzi na zagadnienia. Statystyki pomagają ustalić analitykom, jakie produkty i w jakich ilościach będą sprawdzały się w danej grupie docelowej. Matematyczne rozrachunki w takich przypadkach są najlepsze.

 

Techniki prowadzenia badań ilościowych

Mówiąc o badaniach ilościowych można przede wszystkim wspomnieć o trzech głównych technikach wykorzystywanych podczas tego typu analiz. Będzie to przede wszystkim technika polegająca na uzyskaniu wskaźników rynkowych, czyli uzyskaniu informacji np. na temat sezonowych zmian popytu na produkt lub usługę albo udziału danych producentów na konkretnym rynku gospodarczym. Kolejną techniką, o jakiej warto jest wspomnieć będzie technika umożliwiająca wykorzystanie metod ustalających profil danego konsumenta (klienta). Pytania przy tego typu badaniach badają bardzo często w formie: jaki wiek, ile lat, jaka płeć, wysokość zarobków, wykształcenie (średnie, wyższe, podstawowe, gimnazjalne czy zawodowe), zawód, miejscowość, w której mieszka potencjalny klient. Trzecią techniką z kolei będzie technika, za której pomocą zbierane są dane na temat nastawienia klienta do firmy, produktów, usług.

 

Jakie tematy są jeszcze poruszane podczas badań ilościowych?

Tematy poruszane podczas wywiadów z klientami są bardzo różne. Pośród nich można odnaleźć informacje na temat nośników reklamy, promocji (najbardziej wiarygodnej i przykuwającej uwagę konsumentów), cen (najkorzystniejszych dla klientów), przetestowanego produktu, najbardziej atrakcyjnych i dobrze kojarzonych nazw produktów.  

Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.