Wsparcie sprzedaży kluczowym czynnikiem budowania przedsiębiorstwa

Dobrze dobrana nazwa marki pomaga w osiągnięciu wysokiego stopnia znajomości wśród odbiorców oraz ułatwia tworzenie pożądanych skojarzeń. Jest to odpowiednie wsparcie sprzedaży!

Dodatkowo, dzięki możliwości zarejestrowania odpowiednio dobranej nazwy organizacja zyskuje pewność, iż nikt bez zezwolenia nie wykorzysta pozycji marki dla własnych celów. Jednak w przypadku organizacji prowadzących, rozbudowaną działalność przy wykorzystaniu określonego szeregu marek, ważne jest przede wszystkim stworzenie właściwej architektury, które jednocześnie ukierunkowane jest na wsparcie sprzedaży

Zmiana powinna być dokonana jeżeli nie jest ona zgodna z obecną strategią organizacji. Poza tym, pozycjonowanie marki oznacza pożądany, z punktu widzenia organizacji sposób umieszczenia marki w umysłach interesariuszy, do których jest ona kierowana. Jest tu mowa, o określeniu sposobu, w jaki marka powinna być postrzegana, a więc tak zwanych obietnic marki. Pozycjonowanie, poza tym wymaga określenia, do kogo marka jest kierowana oraz jakie oczekiwania wobec marki mają jej odbiorcy. Efektywne pozycjonowanie, wymaga poza tym jednoczesnego spełnienia obu warunków i ma wpływ na wsparcie sprzedaży.

Po pierwsze, marka powinna odróżniać się, od wielu innych. Następnie, zróżnicowanie powinno być cenione przez potencjalnych odbiorców. Samo zróżnicowanie, nie ma sensu, ponieważ nie powoduje pożądanych reakcji. Po wybraniu pozycji dla marki, a dokładniej mówiąc wsparcie sprzedaży, następuje faza komunikacji marketingowej oraz realizacji obietnic marki w praktyce. Tradycyjnie budowanie marki, jest poza tym utożsamiane z działaniami reklamowymi czy promocyjnymi. 

Reklama, jest jednym z elementów procesu budowy marki. Z punktu widzenia, reklamy interesujące są zachowania konsumenta związane z podejmowaniem decyzji rynkowych. To, w jaki sposób są one podejmowane, jest uzależnione od różnych czynników: rodzaju produktu, jego wartości i ceny, dotychczasowych doświadczeń konsumenta, okoliczności, w jakich zakup jest dokonywany. Ma to więc wpływ na wsparcie sprzedaży.

Podejmując decyzje rynkowe, nabywca rozmyśla najczęściej, czy dany zakup na pewno jest konieczny i w jaki sposób go zrealizować. Reklama jako narzędzie które przedstawia ofertę firmy i która to zachęcania do zakupu może być sensownie stosowana tylko przez producenta dóbr konsumpcyjnych, detalistę albo firmę usługową. Wsparcie sprzedaży w takiej sytuacji będzie miało ogromne znaczenie. Dla hurtowników oraz producentów dóbr przemysłowych dużo skuteczniejsze będzie skoncentrowanie się na sprzedaży osobistej – decyduje o tym liczba klientów oraz charakter ich potrzeb. Reklama może pogorszyć poza tym nastroje u konkurentów czy też podnieść nastroje wśród własnej załogi. Reklama zachęca pośredników, do włączania promowanej marki do swojej oferty, gdyż gwarantuje ułatwioną odsprzedaż produktów.

Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.